studenci

Kluczowe znaczenie przy naborze do grupy seminaryjnej odgrywać będzie uzasadnienie wyboru Prawa administracyjnego jako gałęzi prawa wyznaczającej temat przyszłej pracy licencjackiej. Zapytam też o oceny z Prawa administracyjnego. Zapraszam zainteresowanych materiami właściwymi dla nauki prawa administracyjnego i gotowych na rzetelną i rozwijającą współpracę seminaryjną.

Z zamiarem zainspirowania materii naszej seminaryjnej współpracy wskazuję wybrane przykłady tematów prac dyplomowych zrealizowanych w ostatnim czasie podczas prowadzonych przeze mnie seminariów.


Przykłady tematów prac dyplomowych lokowanych w problematyce ustrojowej / preferujących optykę ustrojową:

  • Odwołanie a rozwiązanie organów wykonawczych powiatu;
  • Powiatowe konotacje Miasta Sieradza;
  • Nadzór w zakresie spraw finansowych na przykładzie Gminy Miejskiej (Miasta) Nowa Ruda;
  • Wybrane regulacje typu lex specialis dotyczące Ochotniczych Straży Pożarnych;
  • Partycypacja ruchów miejskich we władzach gminy;
  • Odwoławcze referendum lokalne i jego efektywność;
  • Historyczne inspiracje nazewnictwa gmin i ich organów w Polsce;
  • Samorządność gminy wobec jej terytorium na wybranych przykładach;
  • Administracja samorządowa Gminy Hanna;
  • Rada miejska a rada miasta;
  • Działalność uchwałodawcza Rady Miejskiej w Międzylesiu;
  • Organizacja i funkcjonowanie gminnej komisji rewizyjnej;
  • Mniejszość niemiecka w praktyce sołectw Gminy Kluczbork – zagadnienia administracyjnoprawne;
  • Sprawy cmentarzy gminnych jako zadanie publiczne;
  • Status prawny zastępcy organu wykonawczego gminy;
  • Sołtys jako organ administracji publicznej;
  • Dekoncentracja kompetencji prezydenta miasta na prawach powiatu;
  • Powiat Zgorzelecki jako jednostka samorządu terytorialnego;
  • Instytucjonalne a funkcjonalne formy współdziałania międzykomunalnego – analiza przykładów z udziałem Gmin Bolesławiec;
  • Samorządowy kontekst zarządzania kryzysowego na przykładzie Gminy Kłodzko;
  • Differentia specifica instytucji zarządzenia zastępczego;
  • Nadzór nad działalnością gminną w zakresie ochrony zabytków na przykładzie Gminy Kamieniec Ząbkowicki;
  • Nadzór nad aktami prawa miejscowego stanowionymi przez wojewodę;
  • Prezes Rady Ministrów jako organ nadzorujący wojewodę;

Przykłady tematów prac dyplomowych lokowanych w problematyce procesowej / preferujących optykę procesową:

  • Bezczynność i milczenie w postępowaniu administracyjnym;
  • Typy naruszeń zasady szybkości postępowania administracyjnego;
  • Instytucja mediacji w ogólnym postępowaniu administracyjnym;
  • Instytucja doręczenia pism i podań za pomocą środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym i podatkowym;
  • Domniemanie formy decyzji administracyjnej;
  • Specyfika rozprawy w postępowaniu wywłaszczeniowym;
  • Kontrola sądów administracyjnych w związku z uznaniem administracyjnym;
  • Sądowa kontrola aktów zakładowych podejmowanych w szkole wyższej;
  • Rzecznik Praw Obywatelskich jako podmiot na prawach strony – perspektywa postepowania administracyjnego a kontekst postępowania sądowoadministracyjnego.

Zapisy na seminarium magisterskie z Prawa administracyjnego – SNP(W) IV rok – 2023 r.

Zapisy na seminarium – p. 420A w środę (4 października 2023 r.) od godz. 18.45 do godz. 19.15. Godz. 19.30 – ogłoszenie listy przyjętych, a następnie – pierwsze zajęcia z grupą seminaryjną (w p. 420A). Limit grupy seminaryjnej wynosi 6 osób.

Przykłady tematów prac dyplomowych lokowanych w problematyce materialnoprawnej / preferujących optykę materialnoprawną:

  • Organizacja imprez masowych – na przykładzie Festiwalu Fantastyki Pyrkon;
  • Charakter prawny uchwał anty-LGBT podejmowanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego;
  • Małżeństwo a związek partnerski w polskim porządku administracyjnoprawnym;
  • Mecz piłki siatkowej jako przedmiot regulacji administracyjnoprawnej;
  • Specyficzne aspekty organizacji imprezy masowej na przykładzie „Sunrise Festival”;
  • Charakter prawny gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  • Ewenement lokalny w uchwałach rad gminy z obszaru powiatu kłodzkiego podejmowanych na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  • Formy działania starosty w zakresie postępowania w sprawie rejestracji pojazdu;
  • Determinanty identyfikacji podmiotów niepublicznych zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej;
  • Funkcje administracji publicznej w zakresie dostępu do broni palnej w Polsce;
  • Uznaniowość zmiany nazwiska;
  • Transkrypcja aktów stanu cywilnego;
  • Dyskrecjonalność administrowania w zakresie obowiązku meldunkowego;
  • Administracyjnoprawne wymiar bezpieczeństwa kierujących pojazdami;
  • Administracyjnoprawne aspekty Prawa o notariacie;
  • Administracyjnoprawne aspekty funkcjonowania strzelnic;
  • Administracyjnoprawne instrumenty ograniczania zjawiska URBAN SPRAWL;
  • Administracyjnoprawne aspekty edukacji domowej;
  • Prawno-administracyjne aspekty bezpieczeństwa żużlowców;
  • Sytuacja administrowanego w parku miejskim;
  • Strefa ochrony uzdrowiskowej na przykładzie Gminy Lądek-Zdrój;
  • Kontrola materialno-prawna dotycząca koncesji na prowadzenie kasyna gry oraz zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych;
  • Aksjologiczne tło konfliktów związanych z tzw. ustawą krajobrazową;
  • Dążenie do piękna w administracji publicznej.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

logo fundusze europejskie
logo Rzeczypospolita Polska
logo unii europejskiej fundusz społeczny
NEWSLETTER