
dr hab. Katarzyna Szalonka prof. UWr
Pracownik badawczo-dydaktyczny
Instytut Nauk Ekonomicznych
Dla studentki i studenta
Konsultacje
Od 04.03.2025 r. wtorek 9.30 – 10.30; środa 11.15 – 12.15. Proszę o informację na skrzynkę mailową o planowanym uczestnictwie w konsultacjach najpóźniej do godz. 22.00 poprzedniego dnia.
Publikacje
Artykuły, monografie, rozdziały i publikacje redakcyjne
2025
- Dąbrowska Anna, Fandrejewska Alicja, Stańczyk Elżbieta, Szalonka Katarzyna
Consumer and innovations in e-health services : examples of European countries
New York : Routledge, 2025, 188 s.
ISBN 978-1-032-83013-1
10.4324/9781003507307
2024
- Świątoniowska-Lonc Natalia, Szalonka Adrianna, Szalonka Katarzyna
Cost-effects of non-adherence to treatment recommendations : scope review
Farmacja Polska, 2024, 80, 5, s. 307-315
10.32383/farmpol/194454 - Blicharz Jolanta, Szalonka Katarzyna
Prawne aspekty działalności marketingowej
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo : Wydawnictwo „Szermierz” sp. z o.o., 2024, 135 s.
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-229-3929-1
10.19195/978-83-229-3929-1 - Stańczyk Elżbieta, Szalonka Katarzyna, Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Nowak Wioletta, Stańczyk Piotr, Witczyńska Katarzyna, Ziobrowska-Sztuczka Justyna
Rationalization of Energy Expenditure : Household Behavior in Poland
Energies, 2024, 17, s. 1-17
IF: 3.2
10.3390/en17215329 - Niemczyk Agata, Szalonka Katarzyna, Gardocka-Jałowiec Anna, Nowak Wioletta, Seweryn Renata, Gródek-Szostak Zofia
The Silver Economy : an Ageing Society in the European Union
London : Routledge, 2024, 112 s.
(Routledge Studies in the European Economy)
ISBN 9781003377313
10.4324/9781003377313
2023
- Stańczyk Elżbieta, Szalonka Katarzyna, Stańczyk Piotr, Nowak Wioletta, Blicharz Jolanta, Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Gardocka-Jałowiec Anna, Wierzbicka Katarzyna
Determinants of medicines consumption in Poland
Farmacja Polska, 2023, 79, 3, s. 135-145
10.32383/farmpol/171531 - Szalonka Katarzyna, Stańczyk Elżbieta, Gardocka-Jałowiec Anna, Waniowski Paweł, Niemczyk Agata, Gródek-Szostak Zofia
Food Choices and Their Impact on Health and Environment : [Reprinted from: Energies 2021, 14, 5460]
W: Sustainable Production and Environmentally Responsible Consumption / red. Dimitrios A. Georgakellos
Basel : MDPI, 2023, s. 103-116
ISBN 978-3-0365-7545-2
https://mdpi-res.com/bookfiles/book/7457/Sustainable_Production_and_Environmentally_Responsible_Consumption.pdf?v=1687776053#page=114 - Dąbrowska Anna, Szalonka Katarzyna
Zachowania konsumentów na rynku e-zdrowia w czasie pandemii COVID-19
Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2023, 108 s.
ISBN 978-83-8030-630-1
https://katalogi.bn.org.pl/permalink/48OMNIS_NLOP/1aot9i7/alma9913333300905606
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 29/3 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2023, 205 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4193)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/998
2022
- Szalonka Katarzyna, Gardocka-Jałowiec Anna
Aging of the population and the quality of life
Ekonomia – Wroclaw Economic Review, 2022, 28, 3, s. 7-16
10.19195/2658-1310.28.3.1
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 28/3 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2022, 144 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4133)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/942 - Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 28/4 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2022, 167 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4138)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/939
2021
- Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Stańczyk Elżbieta, Gardocka-Jałowiec Anna, Gródek-Szostak Zofia, Niemczyk Agata, Szalonka Katarzyna, Homa Magdalena
A Strategy for Planned Product Aging in View of Sustainable Development Challenges
Energies, 2021, 14, 22, s. 1-20
IF: 3.252
10.3390/en14227793 - Szalonka Katarzyna, Stańczyk Elżbieta, Gardocka-Jałowiec Anna, Waniowski Paweł, Niemczyk Agata, Gródek-Szostak Zofia
Food Choices and Their Impact on Health and Environment
Energies, 2021, 14, 17, s. 1-14
IF: 3.252
10.3390/en14175460 - Borusiak Barbara, Szymkowiak Andrzej, Pierański Bartłomiej, Szalonka Katarzyna
The Impact of Environmental Concern on Intention to Reduce Consumption of Single-Use Bottled Water
Energies, 2021, 14, 7, s. 1-16
IF: 3.252
10.3390/en14071985
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 27/3 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2021, 70 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4081)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/885 - Szalonka Katarzyna, Nowak Wioletta (Red.)
Zdrowie i style życia : ekonomiczne, społeczne i zdrowotne skutki pandemii / red. Katarzyna Szalonka, Wioletta Nowak
Wrocław, 2021, 442 s.
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-66601-61-1
10.34616/142070
2020
- Szalonka Katarzyna, Sadowa Agnieszka, Wicka Aleksandra, Wicki Ludwik
E-Commerce Purchasing Behaviour and the Level of Consumers‘ Income in Poland and Great Britain
European Research Studies Journal, 2020, 23, Special Issue 2, s. 552-568
10.35808/ersj/1841 - Dębicka Joanna, Mazurek Edyta, Szalonka Katarzyna
Health status and lifestyle of the mentally and physically disabled
European Research Studies Journal, 2020, 23, 2, s. 488-499
10.35808/ersj/1605 - Szalonka Katarzyna
Opieka farmaceutyczna jako instrument bezpiecznej konsumpcji leków
W: Bezpieczeństwo konsumentów na rynkach usług finansowych i społecznych / red. Rafał Kasprzak, Adrian Lubowiecki-Vikuk
Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2020, s. 153-163
ISBN 978-83-8030-353-9 - Światowy Grażyna, Szalonka Katarzyna
Pomiar społecznych i ekonomicznych efektów innowacji społecznych
W: Innowacje społeczne : od aktywizacji społeczeństwa do ekosystemu innowacji / red. Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller
Warszawa : Wydawnictwo Key Text, 2020, s. 183-196
ISBN 978-83-64928-12-3 - Stańczyk Elżbieta, Stańczyk Piotr, Szalonka Katarzyna
The impact of personality and competence of leaders on business success
European Research Studies Journal, 2020, 23, 2, s. 612-623
10.35808/ersj/1612 - Szalonka Katarzyna, Światowy Grażyna
Wpływ cyfryzacji na funkcjonowanie rynku opieki zdrowotnej w Polsce
W: Zachowania konsumentów : wybrane problemy / red. Augustyna Burlita
Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2020, s. 165-174
ISBN 978-83-208-2394-3 - Gardocka-Jałowiec Anna, Śleszyńska-Świderska Anna, Szalonka Katarzyna
Wpływ SARS-CoV-2 na konsumpcję leków OTC w Polsce
W: Zdrowie i style życia : determinanty długości życia / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, 2020, s. 175-191
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-66601-24-6
10.34616/23.20.116
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 26/3 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2020, 86 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4008)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/810 - Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 26/4 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2020, 82 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 4009)
https://wuwr.pl/ekon/issue/view/811 - Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Zdrowie i style życia : determinanty długości życia / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, 2020, 404 s.
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-66601-24-6
10.34616/23.20.106
2019
- Szalonka Katarzyna, Stańczyk Piotr
Consumption of sustainable medications and its impact on health
Ekonomia – Wroclaw Economic Review, 2019, 25, 4, s. 85-99
10.19195/2658-1310.25.4.6 - Witek Lucyna, Szalonka Katarzyna
Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji work-life balance
W: Work-life balance w teorii i praktyce funkcjonowania współczesnych organizacji / red. Teresa Piecuch, Elżbieta Szczygieł
Rzeszów : Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza. Oficyna Wydawnicza, 2019, s. 89-101
ISBN 978-83-7934-317-1 - Szalonka Katarzyna, Szalonka Adrianna
Szczepienia w aptekach?
FarmaProfit, 2019, XI 2018-I 2019, s. 22-23
https://katalogi.bn.org.pl/discovery/fulldisplay?docid=alma991011569129705066&context=L&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS_NLOP&lang=pl&search_scope=NLOP_IZ_NZ&adaptor=Local%20Search%20Engine&tab=LibraryCatalog - Gardocka-Jałowiec Anna, Szalonka Katarzyna
Wybrane aspekty stylu życia w perspektywie odpowiedzialności za zdrowie
W: Zdrowie i style życia : wyzwania ekonomiczne i społeczne / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, 2019, s. 13-28
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-66066-83-0
10.34616/23.19.109
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Zdrowie i style życia : wyzwania ekonomiczne i społeczne / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, 2019, 447 s.
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)
ISBN 978-83-66066-83-0
10.34616/23.19.108
2018
- Waniowski Paweł, Szalonka Katarzyna
Ceny w aptece
FarmaProfit, 2018, 4, s. 24-26
https://www.wir.ue.wroc.pl/info/article/WUT54834ce13c4740049324936531996f83/ - Szalonka Katarzyna, Gardocka-Jałowiec Anna
Determinanty wyboru miejsca realizacji zakupów
Handel Wewnętrzny, 2018, 6 /2, s. 410-421
https://bazekon.uek.krakow.pl/gospodarka/171577474 - Szalonka Katarzyna, Sadowa Agnieszka, Szalonka Adrianna
Komunikacja marketingowa w kreowaniu zachowań zdrowotnych = Marketing communication in creating health behaviors
Zeszyty Wydziału Humanistycznego, 2018, 14, s. 57-81
http://whold.kpswjg.pl/pl/zeszyty-wydzialu-humanistycznego - Szalonka Katarzyna, Sadowa Agnieszka
Reklama internetowa a decyzje zakupowe Polaków i Brytyjczyków – analiza demograficzna
Marketing i Zarządzanie, 2018, 2, s. 199-213
10.18276/miz.2018.52-19 - Gardocka-Jałowiec Anna, Szalonka Katarzyna, Stańczyk Piotr
The determinants of shopping place selection in Poland : the survey results
Optimum. Studia Ekonomiczne, 2018, 4(94), s. 274-285
10.15290/oes.2018.04.94.20 - Szalonka Katarzyna, Sadowa Agnieszka
Wpływ reklamy internetowej na decyzje zakupowe w Polsce i Wielkiej Brytanii : analiza komparatywna
Studia i Prace WNEiZ US, 2018, 53, 2, s. 349-363
10.18276/sip.2018.53/2-26 - Światowy Grażyna, Szalonka Katarzyna
Zachowania zdrowotne w stylach życia : ujęcie modelowe w kontekście zrównoważonego rozwoju
MARKETING I RYNEK, 2018, 4, s. 539-549
http://www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/marketing_i_rynek_4_2018_artykuly_na_plyte.pdf
Publikacje redakcyjne
- Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 24/3 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2018, 113 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3881)
http://ekon.sjol.eu/category/-712 - Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 24/4 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2018, 92 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3882)
http://ekon.wuwr.pl/category/-713
2017
- Witek Lucyna, Szalonka Katarzyna
Green and healthy consumption in Poland: prosumption and purchase from a trusted source as an alternative for certified green products
W: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. SGEM 2017. Conference Proceedings. Book 1, Modern science. Vol. 5, Business and management.
Bulgaria : STEF92 Technology, 2017, s. 443-450
(SGEM International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts)
ISBN 978-619-7408-17-1
10.5593/sgemsocial2017/15/S05.055 - Witek Lucyna, Szalonka Katarzyna
Percepcja zdrowej żywności a zachowania konsumentów
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 2017, 120, s. 159-174
10.22630/EIOGZ.2017.120.46 - Dębicka Joanna, Mazurek Edyta, Szalonka Katarzyna
Postrzeganie jakości życia przez osoby niepełnosprawne = Perception of the quality of life by disabled people
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, 483, s. 29-43
10.15611/pn.2017.483.03 - Dębicka Joanna, Mazurek Edyta, Szalonka Katarzyna
Postrzeganie jakości życia przez osoby z dysfunkcją psychiczną lub ruchową
W: Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii : ogólnopolska konferencja naukowa : program i streszczenia referatów : Wrocław, 25-26 kwietna 2017
Wrocław : Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2017, s. 25-25
ISBN 9788376956527 - Szalonka Katarzyna, Światowy Grażyna, Witek Lucyna
Prozdrowotna konsumpcja w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju
KONSUMPCJA I ROZWÓJ, 2017, 4, s. 98-109
http://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171508466 - Szalonka Katarzyna
Rola aptek w realizacji programów zdrowotnych
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2017, 65, s. 37-40
https://www.kierownik-apteki.pl/z-praktyki-apteki/rola-aptek-w-realizacji-programow-zdrowotnych - Szalonka Katarzyna
Rola farmaceutów i opieki farmaceutycznej w promocji zdrowia
W: Odpowiedzialność za zdrowie / red. Maria Danuta Głowacka, Henryk Mruk
Poznań : Polskie Towarzystwo Nauk o Zdrowiu, 2017, s. 163-171
ISBN 978-83-62228-20-1 - Szalonka Katarzyna
Sezon na … zysk!
FarmaProfit, 2017, 3, s. 52-53
https://katalogi.bn.org.pl/discovery/fulldisplay?docid=alma991011569129705066&context=L&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS_NLOP&lang=pl&search_scope=NLOP_IZ_NZ&adaptor=Local%20Search%20Engine&tab=LibraryCatalog - Światowy Grażyna, Szalonka Katarzyna
W poszukiwaniu mierników innowacji społecznych
W: Innowacje społeczne : pomiar potencjału nakładów i efektów / red. Anna Olejniczuk-Merta
Warszawa : Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 2017, s. 7-20
ISBN 978-83-61284-60-4 - Szalonka Katarzyna, Witek Lucyna
Warunki pracy w handlu w świetle badań
Handel Wewnętrzny w Polsce, 2017, Raporty 2012-2017, s. 133-150
https://katalog.bu.uni.wroc.pl/lib/item?id=chamo:318625&fromLocationLink=false&theme=system
Publikacje redakcyjne
- Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 23/1
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2017, 120 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3754)
http://ekon.sjol.eu/category/-555 - Nowak Wioletta, Szalonka Katarzyna (Red.)
Ekonomia – Wroclaw Economic Review. T. 23/4 / red. Wioletta Nowak, Katarzyna Szalonka
Wrocław : Uniwersytet Wrocławski. Wydawnictwo, 2017, 326 s.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3823)
http://ekon.sjol.eu/category/-648
2016
- Szalonka Katarzyna, Witek Lucyna
Alergie pokarmowe i ich wpływ na rozwój rynku żywności funkcjonalnej i ekologicznej = Food alergies and their impact on the development of the market of functional and organic food
Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2016, 16, s. 128-140
10.22630/PEFIM.2016.16.65 - Szalonka Katarzyna
Analiza rentowności asortymentu w aptece
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2016, 59, s. 30-33 - Witek Lucyna, Szalonka Katarzyna
Analiza sprzedaży detalicznej w Polsce i krajach UE w świetle uwarunkowań makroekonomicznych
Handel Wewnętrzny w Polsce, 2016, s. 268-285
http://handel.ibrkk.pl - Szalonka Katarzyna
Bariery egzystencji rodzin z dziećmi z dysfunkcją narządu wzroku – ujęcie retrospektywne
W: Współczesne problemy rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością w Polsce
Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2016, s. 165-174
ISBN 9788380300934 - Szalonka Katarzyna, Witek Lucyna
Ecological attitudes and behavior among young consumers as a challenge of green marketing
W: Innovative approaches in the management of competitiveness of bussinesses : collective monograph / red. A Berezin, M Bezpartochnyi
Riga (Latvia) : ISMA University, 2016, s. 97-106
(ISMA University)
ISBN 1849 – 5214 - Szalonka Katarzyna, Światowy Grażyna, Witek Lucyna
Health as a determinant of the development of the organic food market
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2016, 15, 3, s. 115-122
http://acta_oeconomia.sggw.pl/wp-content/uploads/Acta_Oeconomia_15_3_2016.pdf - Szalonka Mariusz, Szalonka Katarzyna
Marketing relacji, czyli jak budować lojalność pacjenta
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2016, 57, s. 49-53 - Szalonka Katarzyna
O dylematach pomiaru prozdrowotnego stylu życia w kontekście badań marketingowych = About dilemmas of health measurement of lifestyle in the context of marketing research
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, 460, s. 19-27
10.15611/pn.2016.460.02 - Szalonka Katarzyna, Światowy Grażyna
Pomiar efektów innowacji społecznych
W: Innowacje społeczne : jak mierzyć efekty innowacji społecznych? / red. Anna Olejniczuk-Merta
Warszawa : Instytut Badań Rynku, 2016, s. 52-59
ISBN 9788361284567 - Szalonka Katarzyna, Witek Lucyna
Postawy i zachowania prozdrowotne pokolenia Z w świetle badań pierwotnych
Marketing i Zarządzanie, 2016, 44, 3, s. 189-196
10.18276/miz.2016.44-17 - Stańczyk Piotr, Szalonka Katarzyna
Potencjał kadrowy farmaceutów na rynku usług medycznych
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2016, 56, s. 60-64 - Szalonka Katarzyna, Stańczyk Piotr, Stańczyk Elżbieta
Regional differentiation of salaries structure in Poland by education level and sex
Przegląd Nauk Stosowanych, 2016, 13, s. 47-62
http://pns.po.opole.pl/images/PNS_13/PSN13.pdf - Szalonka Katarzyna, Witek Lucyna
Wpływ zachowań nabywców na rozwój nowych kanałów dystrybucji „zdrowej” żywności
W: Handel we współczesnej gospodarce : nowe wyzwania / red. Maria Sławińska
Poznań : Uni-Druck, 2016, s. 283-294
ISBN 9788365579010 - Szalonka Katarzyna
Zarządzanie asortymentem w aptece
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2016, 56, s. 46-50 - Gruszka Izabela, Szalonka Katarzyna, Krajewska-Smardz Anna
Znaczenie koncepcji sharing economy na rynku turystycznym
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2016, 33, 1, s. 31-42
10.18276/ept.2016.1.33-03
2015
- Szalonka Katarzyna
Alianse marketingowe na rynku farmaceutycznym
W: Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami : determinanty, funkcje, strategie / red. Aleksander Gugnin, Hanna Hall, Lucyna Witek
Rzeszów : Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza. Oficyna Wydawnicza, 2015, s. 139-147
ISBN 9788371999941 - Szalonka Katarzyna
Budowanie relacji z pacjentami w świetle nowych uwarunkowań prawnych i jak informować o nim pacjentów?
Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki, 2015, 54, s. 60-64 - Szalonka Katarzyna
Innowacje na rynku usług medycznych w Polsce
MARKETING I RYNEK, 2015, 2, s. 268-276
http://www.pwe.com.pl/files/369135884/file/ibrkk_cd_mir2_2005.pdf - Szalonka Katarzyna
Polityka kreowania prozdrowotnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, 38, s. 171-181
10.18276/pzfm.2015.38-16 - Rosińczuk Joanna, Szalonka Katarzyna, Fugowska Edyta, Sikora Romuald
Pomiar jakości życia osób z dysfunkcją narządu wzroku [Dokument elektroniczny]
Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania, 2015, 3, s. 120-142
http://www.pfron.org.pl/kn/biezacy-numer-iii201516 - Krajewska-Smardz Anna, Szalonka Katarzyna
Rola marketingu w procesie wdrażania innowacyjnych produktów farmaceutycznych w Polsce
Logistyka, 2015, 2, s. 1077-1082
http://tinyurl.com/pehockp - Rosińczuk Joanna, Szalonka Katarzyna, Fugowska Edyta, Sikora Romuald
Sprawozdanie z konferencji pt. „Nie Widzę Problemu, jakość życia osób z dysfunkcją narządku wzroku”
Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania, 2015, 3, s. 145-149
http://kn.pfron.org.pl/kn/poprzednie-numery/335,Sprawozdanie-z-konferencji-pt-Nie-Widze-Problemu-jakosc-zycia-osob-z-dysfunkcja-.html?search=49702 - Szalonka Katarzyna, Nowak Wioletta
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Nie widzę problemu – jakość życia osób z dysfunkcją narządu wzroku”
KONSUMPCJA I ROZWÓJ, 2015, 3, s. 98-101
http://ibrkk.pl/book/448 - Szalonka Katarzyna
Strategie konkurowania na rynku ochrony zdrowia w Polsce : próba identyfikacji
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, 37, s. 93-105
http://www.wzieu.pl/zn/850/ZN_850.pdf#page=93
2014
- Szalonka Katarzyna
Marketingowa strategia wartości na polskim rynku aptecznym
W: Opieka zdrowotna : wybrane zagadnienia / red. Paulina Ucieklak-Jeż, Agnieszka Bem
Częstochowa : Wydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2014, s. 107-114
ISBN 9788374554350 - Szalonka Katarzyna
Model funkcjonowania rynku aptecznego w świetle nowych uwarunkowań prawnych
MARKETING I RYNEK, 2014, 8, s. 918-923
http://tinyurl.com/m3sjrcb - Szalonka Katarzyna
Pożądane zachowania zdrowotne polskich gospodarstw domowych
Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2014, 12, s. 199-208
http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2014_T12_nr61.pdf
2013
- Ullrich Grażyna, Szalonka Katarzyna
Kierunki rozwoju formatów handlu detalicznego w Polsce i w Niemczech
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, 31, s. 141-152
http://www.wzieu.pl/zn/776/ZN_776.pdf#page=141 - Szalonka Katarzyna
Kierunki zmian orientacji rynkowej aptek
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, 28, s. 77-86
http://www.wzieu.pl/zn/747/ZN_747.pdf#page=77 - Szalonka Katarzyna
Pozytywne i negatywne skutki działalności marketingowej na rynku farmaceutycznym
Handel Wewnętrzny, 2013, 2013, 3, s. 221-228 - Szalonka Katarzyna
Zachowania nabywców na rynku detalicznym w Polsce
Handel Wewnętrzny, 2013, 2013, 1, s. 230-244
2012
- Szalonka Katarzyna
Oczekiwane zmiany w zachowaniach pacjentów na rynku farmaceutycznym w świetle nowych uwarunkowań prawnych
Handel Wewnętrzny, 2012, s. 473-482 - Szalonka Katarzyna
Uwarunkowania prawne działalności marketingowej polskich aptek (po wprowadzeniu nowelizacji ustawy)
W: Opieka zdrowotna : zagadnienia ekonomiczne
Warszawa : Difin, 2012, s. 89-104 - Szalonka Mariusz, Ullrich Grażyna, Szalonka Katarzyna
Wpływ otoczenia na zachowania podmiotów na rynku farmaceutycznym
W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. (Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe, 2012, s. 125-139
http://www.wzieu.pl/zn/710/ZN_710.pdf
2011
- Szalonka Katarzyna
Konkurencyjność polskich aptek w świetle badań
W: Dylematy funkcjonowania sektora opieki zdrowotnej
Bydgoszcz : Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2011, s. 192-205
(Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą ; 39) - Cisowska Małgorzata, Szalonka Katarzyna
Nowa jakość usług medycznych a proces elektronizacji dolnośląskich podmiotów usług zdrowotnych
Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, 2011, 42, s. 203-215 - Szalonka Katarzyna
Opieka farmaceutyczna w ochronie zdrowia Polaków
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011, s. [272] s. : il. - Cisowska Małgorzata, Koziara Paulina, Szalonka Katarzyna
Rola aptek a świadomość i racjonalność konsumpcji leków w Polsce w świetle badań
Studies and Proceedings of Polish Association for Knowledge Management, 2011, s. 39-53 - Szalonka Katarzyna
Wpływ stylu życia na stan zdrowia społeczeństwa polskiego w kontekście Unii Europejskiej
Handel Wewnętrzny, 2011, s. 129-140
2010
- Szalonka Katarzyna
Analiza konsumpcji leków w Polsce i wybranych krajach
W: Ekonomiczno-organizacyjne problemy zarządzania jednostkami służby zdrowia : Bałtyckie Forum Zdrowia
Bydgoszcz : Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2010, s. 299-310
(Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą ; 25). -) - Szalonka Katarzyna
Opieka farmaceutyczna jako innowacyjny instrument konkurowania na rynku aptecznym
W: Marketing przyszłości : trendy : strategie : instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku
Szczecin : Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe, 2010, s. 91-103
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; nr 595) Ekonomiczne Problemy Usług)
2009
- Szalonka Katarzyna
Nowe kierunki działań marketingowych na rynku farmaceutycznym
Świat farmacji, 2009, 6, s. 48-49 - Szalonka Katarzyna
Postać leku a decyzje zakupowe pacjentów
Manager Apteki, 2009, 4, s. 62-63 - Szalonka Katarzyna, Laskowski Łukasz
Promocja w aptece
[Wrocław] : MedPharm Polska, 2009, 149 s. - Szalonka Katarzyna
Wpływ postaci leku na konsumpcję i satysfakcję pacjentów
MARKETING I RYNEK, 2009, 8, s. 18-22
2008
- Sosin Karolina, Szalonka Katarzyna
Lojalność klientów wobec aptek
Świat farmacji, 2008, 5, s. 46-48 - Sosin Karolina, Szalonka Katarzyna
Marketing relacji na rynku aptecznym
Świat farmacji, 2008, 6, s. 50-53 - Szalonka Katarzyna
Próba pomiaru ekspansywności podmiotów gospodarczych i gospodarstw domowych – na podstawie badań empirycznych
W: Ekspansywność rozwoju krajów i regionów
Wrocław : Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ; Politechnika Wrocławska, 2008, s. 95-116 - Szalonka Katarzyna
Segmentacja pacjentów w ochronie zdrowia
Świat farmacji, 2008, s. 48-50 - Szalonka Katarzyna
Strategia asortymentacji na rynku aptecznym
Świat farmacji, 2008, 1, s. 50-52 - Szalonka Katarzyna
Strategie obsługi pacjentów w aptece
Świat farmacji, 2008, 3, s. 46-48 - Szalonka Katarzyna
Wpływ jakości życia na ekspansywność gospodarstw domowych
W: Ekspansywność regionów europejskich
Wrocław : Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ; Politechnika Wrocławska, 2008, s. 31-35 - Szalonka Katarzyna
Wspólne działania marketingowe na rynku farmaceutycznym
Świat farmacji, 2008, 4, s. 44-45
2007
- Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Szalonka Katarzyna
Innowacyjność i ekspansywność – ocena regionu dolnośląskiego na podstawie wyników badań wtórnych
W: Wiedza i innowacje w rozwoju polskich regionów : siły motoryczne i bariery
Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, s. 91-107 - Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Szalonka Katarzyna
Jakość życia mieszkańców Dolnego Śląska – wyniki z badań pilotażowych
W: Prognozy rozwoju Dolnego Śląska do 2020 roku w zakresie zagospodarowania przestrzennego, przemysłu, rolnictwa i postaw społecznych
Wrocław : Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ; Politechnika Wrocławska, 2007, s. 35-47
(Prace naukowe. Seria Konferencje / Makroregion innowacyjny. Foresight technologiczny dla województwa dolnośląskiego do 2020 r. ; Nr 1.2007) - Sikorska Sabina, Szalonka Katarzyna
Opinia pacjentów o aptekach w Polsce – raport z badań ankietowanych
Farmacja Polska, 2007, 63, s. 423-429 - Szalonka Katarzyna
Preferencje Polaków przy wyborze form handlu detalicznego
W: Zarządzanie marketingowe we współczesnym handlu i usługach
Białystok : Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, 2007, s. 67-74 - Szalonka Katarzyna
Produkt na rynku farmaceutycznym w aspekcie marketingowym
Farmaskop, 2007, 1, s. 6-7 - Kosela Michał, Szalonka Katarzyna
Wpływ integracji europejskiej na proces kształtowania handlu detalicznego w Polsce
W: Stosunki ekonomiczne w rozszerzonej Unii Europejskiej = Economic relations in the EU enlarged
Wrocław : Kolonia Limited, 2007, s. 289-300 - Janusz Pluta, Szalonka Katarzyna
Wpływ preferencji lekarzy i pacjentów na ewolucję postaci leku i ich znaczenie w koncepcji projektowania produktu farmaceutycznego
W: Farmacja XXI wieku – wyzwania i nadzieje. Katowice-Spodek 25-28 września 2007. Streszczenia. Tom I
Katowice : XX Naukowy Zjazd Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego, 2007
2006
- Szalonka Katarzyna
Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku aptecznym.
Czasopismo Aptekarskie, 2006, 13, s. 51-54 - Szalonka Katarzyna
Budowanie relacji z pacjentami jako skuteczny sposób konkurowania na rynku aptecznym
Czasopismo Aptekarskie, 2006, 13, s. 39-44 - Szalonka Katarzyna
Ekspansja czy regres Dolnego Śląska? : przemiany społeczne na Dolnym śląsku
W: Ekspansywność! Czy da się ją zmierzyć?
Wrocław : Makroregion innowacyjny. Foresight technologiczny dla województwa dolnośląskiego do 2020 r., 2006, s. 31-40
(Prace naukowe. Seria Konferencje / Makroregion innowacyjny. Foresight technologiczny dla województwa dolnośląskiego do 2020 r. ; Nr 3.2006). -) - Kwaśnicki Witold, Niklewicz-Pijaczyńska Małgorzata, Szalonka Katarzyna, Myszka Wojciech
Ekspansywność! Czy da się ją zmierzyć?
Wrocław : Makroregion innowacyjny. Foresight technologiczny dla województwa dolnośląskiego do 2020 r., 2006, s. 48 s. : il., wykr.
(Prace naukowe. Seria konferencje / Makroregion innowacyjny. Foresight technologiczny dla województwa dolnośląskiego do 2020 r. ; Nr 3.2006)
Publikacje redakcyjne
- Szalonka Katarzyna (Red.)
Apteka na topie : wyjątkowa – kreatywna – z dobrą pozycją na rynku
Wrocław : MedPharm Polska, 2006, 109 s.
(CheckAp)
2005
- Szalonka Katarzyna
Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku aptecznym.
Czasopismo Aptekarskie, 2005, 12, s. 40-44 - Szalonka Katarzyna
Konkurencja jako czynnik inspirujący rozwój handlu w Polsce w warunkach integracji europejskiej
W: Rozszerzenie Unii Europejskiej : korzyści i koszty dla nowych krajów członkowskich
Wrocław, 2005, s. 288-295
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2702). -) - Szalonka Katarzyna
Marketing w aptece
Wrocław : „Continuo”, 2005, s. 100 s. : - Szalonka Katarzyna
Nowe trendy w rozwoju marketingu na polskim rynku aptecznym w świetle badań
W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : media w kreowaniu wizerunku. Cz. 1
Szczecin, 2005, s. 138-148
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; nr 414). -) - Szalonka Katarzyna
Zachowania podmiotów na rynku farmaceutycznym
Acta Universitatis Wratislaviensis. Przegląd Prawa i Administracji, 2005, 71, s. 115-123 - Szalonka Katarzyna
Zarządzanie przedsiębiorstwem – apteką według koncepcji merchandisingowej
Czasopismo Aptekarskie, 2005, 12, s. 61-64 - Szalonka Katarzyna
Zarządzanie przedsiębiorstwem apteką według koncepcji category management
Czasopismo Aptekarskie, 2005, 12, s. 43-46
2004
- Szalonka Katarzyna
Możliwości zastosowania instrumentów marketingowych na rynku aptecznym
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 49-52 - Szalonka Katarzyna
Pozycjonowanie aptek
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 42-45 - Szalonka Katarzyna
Segmentacja na rynku aptecznym
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 30-33 - Szalonka Katarzyna
Wspieranie procesów sprzedaży w realizacji orientacji marketingowej w aptece
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 69-71 - Szalonka Katarzyna
Zachowania pacjentów na rynku aptecznym
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 43-46 - Szalonka Katarzyna
Znaczenie marketingu w działalności polskich aptek
Czasopismo Aptekarskie, 2004, 11, s. 45-49
2003
- Szalonka Katarzyna
Segmentacja na rynku usług kosmetycznych
Beauty Forum, 2003, 12, s. 67-69
Liczba publikacji: 132