
Szanowni Państwo!
uprzejmie informujemy, że począwszy od 2 października 2025 r. Uniwersytecka Poradnia Prawna wznowiła swoją działalność po przerwie wakacyjnej. Sprawy do opracowania porady przyjmowane są drogą mailową oraz tradycyjnej korespondencji listowej.
Zaplanowane zostały także dyżury stacjonarne w siedzibie Uniwersyteckiej Poradni Prawnej dla osób, które preferują osobiste zgłoszenie sprawy do opracowania porady prawnej. Szczegółowe informacje na ten temat, w tym dokładne daty i godziny tych dyżurów są podane poniżej.
Osoby zainteresowane uzyskaniem porady prawnej mailowo prosimy o zapoznanie się z zamieszczonym poniżej Regulaminem Nr 1 udzielania porad prawnych w trybie zdalnym (za pomocą środków komunikowania się na odległość) w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej i – w razie akceptacji zawartych tam zasad udzielania porad prawnych – przesłanie na adres mailowy Uniwersyteckiej Poradni Prawnej (upp@uwr.edu.pl) wypełnionego Formularza Nr 1 zgłoszenia sprawy do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej w zdalnym trybie udzielania porad prawnych (plik z tym formularzem do wypełnienia jest zamieszczony do pobrania poniżej). Formularz należy złożyć zgodnie z podaną w nim instrukcją (zasady składania formularza są także zawarte w art. 11 wyżej wymienionego Regulaminu).
Z kolei osoby zainteresowane uzyskaniem porady prawnej drogą tradycyjnej korespondencji listowej prosimy o zapoznanie się z zamieszczonym poniżej Regulaminem Nr 2 udzielania porad prawnych drogą korespondencji listowej w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej i – w razie akceptacji zawartych tam zasad udzielania porad prawnych – przesłanie na adres korespondencyjny Uniwersyteckiej Poradni Prawnej (Uniwersytecka Poradnia Prawna, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław) wypełnionego Formularza Nr 2 zgłoszenia sprawy do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej drogą korespondencji listowej (plik z tym formularzem do wypełnienia jest zamieszczony do pobrania poniżej). Formularz należy złożyć zgodnie z podaną w nim instrukcją.
Natomiast osoby zainteresowane osobistym zgłoszeniem sprawy do opracowania porady prawnej prosimy o zapoznanie się z zamieszczonym poniżej Regulaminem nr 3 udzielania porad prawnych w trybie stacjonarnym w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej i w razie akceptacji zawartych tam zasad udzielania porad prawnych zapraszamy do zgłoszenia się na dyżur stacjonarny członków Uniwersyteckiej Poradni Prawnej przy ul. Więziennej 10/12 we Wrocławiu.
Uprzejmie informujemy, że w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026 dyżury stacjonarne w siedzibie Uniwersyteckiej Poradni Prawnej odbędą się w następujących terminach:
– w poniedziałek 17 listopada 2025 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 18 listopada 2025 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 19 listopada 2025 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 24 listopada 2025 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 25 listopada 2025 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 26 listopada 2025 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 1 grudnia 2025 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 2 grudnia 2025 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 3 grudnia 2025 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 8 grudnia 2025 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 9 grudnia 2025 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 10 grudnia 2025 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 15 grudnia 2025 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 16 grudnia 2025 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 17 grudnia 2025 r. w godz. 16.00-19.00;
– w środę 7 stycznia 2026 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 12 stycznia 2026 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 13 stycznia 2026 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 14 stycznia 2026 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 19 stycznia 2026 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 20 stycznia 2026 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 21 stycznia 2026 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 26 stycznia 2026 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 27 stycznia 2026 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 28 stycznia 2026 r. w godz. 16.00-19.00;
– w poniedziałek 2 lutego 2026 r. w godz. 12.00-15.00;
– we wtorek 3 lutego 2026 r. w godz. 15.00-18.00;
– w środę 4 lutego 2026 r. w godz. 16.00-19.00.
Celem zgłoszenia w ten sposób sprawy niezbędne będzie wypełnienie zamieszczonego poniżej Formularza Nr 3 zgłoszenia sprawy w trybie stacjonarnym do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej działającej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego celem uzyskania porady prawnej w trybie stacjonarnym. By przyspieszyć procedurę przyjmowania sprawy najlepiej wydrukować ten formularz i go wypełnić, po czym z już wypełnionym zgłosić się na wskazany dyżur stacjonarny. W razie wątpliwości co do wypełnienia określonych elementów formularza pomocy w tym zakresie mogą udzielić członkowie Uniwersyteckiej Poradni Prawnej dyżurujący na takim dyżurze stacjonarnym.
UWAGA! Pod adresem ul. Więzienna 10/12 we Wrocławiu odbywają się tylko wyżej wspomniane dyżury stacjonarne, natomiast prosimy w żadnym wypadku nie kierować tam korespondencji do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej, ponieważ nie będzie tam odbierana. Korespondencję kierowaną do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej prosimy kierować na poniżej podane dane kontaktowe.
Zapraszamy!
Przypominamy też, że Poradnia nigdy nie przyjmowała ani nie przyjmuje oryginałów dokumentów, w związku z czym w żadnym wypadku nie należy ich przesyłać ani dostarczać osobiście ani do Poradni, ani do Opiekuna Naukowego Poradni, nauczycieli akademickich konsultujących porady czy studentów-Członków Poradni.
Uniwersytecka Poradnia Prawna dokłada starań, by spełniać jak najwyższe możliwe standardy działania, w tym np. w 2020 r. zajęła II miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych i „Rzeczpospolitej” (https://www.rp.pl/Rankingi/306269995-Ranking-Wydzialow-Prawa-2020-studen…).
Sukces ten udało nam się powtórzyć w 2021 roku, w którym również zajęliśmy II miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych 2021 r. sporządzanym przez „Rzeczpospolitą” wraz z Fundacją Uniwersyteckich Poradni Prawnych (https://www.rp.pl/Rankingi/306289964-Ranking-studenckich-poradni-prawnyc…).
Także w VII Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych sporządzonym w 2022 r. przez „Rzeczpospolitą” wraz z Fundacją Uniwersyteckich Poradni Prawnych zajęliśmy II miejsce (https://www.rp.pl/zawody-prawnicze/art36593151-ranking-studenckich- poradni-prawnych-2022)!
Również w Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych „Rzeczpospolitej” z 2024 r. znaleźliśmy się na drugim miejscu! (https://www.rp.pl/prawnicy/art40698621-ranking-wydzialow-prawa-najlepsze…).
Niezmiernie miło jest nam poinformować, że w opublikowanym w dniu 27 czerwca 2025 r. przez „Rzeczpospolitą” Ogólnopolskim rankingu studenckich uniwersyteckich poradni prawnych (klinik prawa) Uniwersytecka Poradnia Prawna działająca na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego zajęła pierwsze miejsce!
https://www.rp.pl/prawnicy/art42596411-staly-element-nauczania-i-pomocy-prawnej
Kontakt
Uniwersytecka Poradnia Prawna
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Uniwersytetu Wrocławskiego
ul. Uniwersytecka 22/26
50-145 Wrocław
e-mail: upp@uwr.edu.pl
Załączniki
-
I miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych jpeg 320 KB
-
II miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Studenckich Poradni Prawnych pdf 2 MB
-
Regulamin Nr 1: udzielania porad prawnych w trybie zdalnym w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej docx 39 KB
-
Formularz Nr 1: zgłoszenia sprawy do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej w zdalnym trybie udzielania porad prawnych docx 24 KB
-
Regulamin Nr 2: udzielania porad prawnych drogą korespondencji listowej w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej docx 30 KB
-
Formularz Nr 2: zgłoszenie sprawy do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej drogą korespondencji listowej docx 21 KB
-
Regulamin Nr 3 udzielania porad prawnych w trybie stacjonarnym w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej docx 39 KB
-
Formularz Nr 3 zgłoszenia sprawy w trybie stacjonarnym do Uniwersyteckiej Poradni Prawnej docx 27 KB
-
Oświadczenie o osobistym odbiorze porady prawnej docx 13 KB
